Modellvasút, a világmindenség, meg minden.

UpdaTTe

Múltkor kihagytam a szóviccet, most nem.

2018. február 25. - SomiTomi

 Akkor (igen, fél évvel ezelőtt) ott ért véget a poszt, hogy megtartom a járműveket és kerítek hozzájuk valami ideiglenes pályát. A kalapsínek végül tényleg nem maradtak sokáig, elcseréltem őket egy TT-vel régebb óta foglalkozó ismerőssel jópár zongorapultra és mellesleg vettem egy körre való Tillig sínt. Ezen a ponton az összes hobbi kicsit háttérbe szorult az egyetem és a költözködés miatt, a "vonatozás" kimerült a fórumok olvasgatásában. Eközben  kapott némi irányt a TT-s holmikkal kapcsolatos ötletelés az "Inglenook" formájában. A linken jól le van írva a dolog lényege: egy logikai játékról van szó, amely során a kisorsolt sorrendbe kell rendezni az elején véletlenszerűen elhelyezett kocsik közül ötöt. Ezt nehezíti a rendelkezésre álló vágányok (és a kihúzóvágány) korlátozott hossza. Nekem eléggé megtetszett a dolog (noha a személykocsikat vagy a V180-ast ehhez nem igazán lehet felhasználni) mert kis helyet foglal és nem kell hozzá sok anyag sem. Viszont ehhez azért három de inkább négy teherkocsi hiányzott (az egyszem forgóvázas kocsi félek felborítaná a gondosan kitalált vágányhosszokat).

Nem feküdtem nagyon bele a dologba, csak úgy passzívan kerestem azaz a Börze topik meg mindenféle adok-veszek csoportok látogatása közben nem görgettem át reflexből a TT-s járműveket kínáló hirdetéseket. Kiállításokon is körülnéztem, de hát egy Temofeszten nem én vagyok az árusok célközönsége. A karácsony előtti utolsó FMH-börzére találtam meg végül a Szent Grált egy "sérültek vagy csak simán rondák, ötszáz darabja" felkiáltással mutatott doboz képében, amiben mindenféle kuplungjavesztett kocsik állomásoztak. Onnan három különböző fedett kocsit hoztam, meg máshonnan  egy majdnem hibátlan BTTB hűtőkocsit ugyanennyiért. Természetesen nyilván ezt kellett szétszednem, mert elszabadult benne a nehezék és az alváz és a kocsiszekrény közti résbe függőlegesen beszorulva volt a kedvenc helye. Az egyik lécspőt szétszedés közben sikeresen le is törtem, ragaszthattam meg azt is. A Posch-modell standjáról pár "Viessmann-egységcsomagból" származó alkatrészt is hoztam, remélhetőleg az otthon kallódó alkatrészekkel együtt sikerül egy egész kocsit csinálni belőle, bár mostmár tulajdonképpen nincs szükég rá egy próbához.

A próbamenetek előtt beszerzendők listáján most már csak két váltó meg egy újabb adag kuplung szerepel, momentán egy teherkocsira átlag 1,75 kuplung jut az összes hiányos darabot is beleszámolva. Valószínűleg kénytelen leszek valami alkalmas drótból kengyeleket hajtogatni, mert finoman szólva sem tobzódok az eladó Zeuke-kuplungos hirdetésekben. Mondjuk eladó TT sínanyagot meg még kevesebbet láttam, tényleg ennyire kihalóban lenne ez a méretnagyság?

A bejegyzés trackback címe:

https://somitomi.blog.hu/api/trackback/id/tr5413507467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása