Modellvasút, a világmindenség, meg minden.

TT meglepetés

2017. július 03. - SomiTomi

Elsőre nem is tudtam, mit kezdjek a doboznyi régi, "szekrényben porosodó" TT holmival, amit csak úgy kaptam anya egy munkatársától, mert "nem a méretem". De gondoltam kicsit elszórakozom a járművek rendbeszedésével, aztán megtalálom a megoldást az elpasszolom az egészet és a teljesen átváltok TT-re közötti egyenesen.

img_4981_medium.JPG

Javítani majd mindegyik járművön kellett valamit, főleg a kuplungokat és lépcsőket kellett igazgatni. A legtöbb teherkocsi ezzel rendben is volt, még egy tetőjárdát kellett visszaragasztanom. A személykocsiknak sem kellett ennél komolyabb beavatkozás, csak a lépcsők kiegyenesítéséhez teljesen szét kellett szedni őket, így egyúttal a belső berendezést is kitakarítottam és megtaláltam egyet a postakocsi hiányzó ajtajai közül.

img_4991_medium.JPG

Ezután kerítettem sort a mozdonyokra, amikből egészen megdöbbentő mennyiségű szöszt kellett kiszednem az áramszedő lemezek alól, Ezt leszámtva mindkét mozdony jó állapotban van, egy alapos olajozást követően mindkét mozdony rendben működik. A T334-est minden esetre elvittem Csíkos mesterhez, hogy az ideiglenesen használt gemkapocs helyett valami odaillőbbel pótolja a motort rögzítő sasszeget, illetve kifésülje a kissé összekuszálódott drótokat.

Mondanám, hogy azért döntöttem a járművek megtartása mellett, mert a nagy részük kifejezetten jó állapotban van a korát tekintve, de igazából ez a kéttengelyes kocsi az elején megvett kilóra. De komolyan, H0 méretben sem láttam még ilyet, a legtöbb nyitott kocsiban az oldalfal belülről teljesen sima, legfeljebb az ajtó körvonala látszik jelképesen.

img_5055_medium.JPG

A sínekkel kapcsolatban már nem jutna eszembe a "jó állapot" kifejezést használni, mert a kalapsínekre jellemző módon a felületüket erős oxidréteg borítja és itt-ott kitöredeztek a talpfák. Egyáltalán nem menthetetlenek, némi sínradírozással sikerült életképes állapotba hozni őket, ráadásul két működő elektromos váltó és egy kocsilekapcsoló is a készlet része. Viszont félek, hosszú távon nem bírnák a szőnyegvasutazással járó igénybevételt, ami valószínűleg várna rájuk. Elindult ugyan egy kis, analóg TT terepasztal feliratú vezérhangya a fejemben, de momentán a H0 asztal is romokban hever a nemsokára újra megjelenő gumiágyazatos sínek örömére, ergo az nem most lesz. Szóval a sínkészletet valószínűleg barter-üzletekhez hasznosítom, a kiegészítők közül csak az Fz1 és a "zongorapult" marad, ezek ugyanis egy digitális háztartásban is jól jöhetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://somitomi.blog.hu/api/trackback/id/tr6312619229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása