A mozdonyszerelős posztok után ezúttal teszek egy kis kitérőt (hehe) a váltóépítés felé. Illetve tulajdonképpen előtte, mert a munka dandárját majd' két hónapja csináltam meg, most csak azért vettem elő az egészet, hogy kicsit igazítsak rajta.
Első lépésként a terelősíneket alakítottam ki, ami a dolog egyszerűbb része: a méretre vágott sínszálat a megfelelő helyen kell fogóval meghajlítani, és már kész is. A hajlítás ellnőrzésére ezen a ponton "szárazpróba" következett:
Ezután kezdődött a nehezebb része a dolognak, a csúcs kialakítása. Ehhez ugyanis kb. 10°-os szögben kellett volna lecsiszolni a két összeillesztendő síndarabot. Nem is sikerült igazán szépre, de szerencsére üzembiztosnak bizonyult.
A rögzítés egy kicsit gondolkodóba ejtett, ugyanis két megoldás is szóba jött. Az egyik, hogy (egy rézcsík felhasználásával) összeforrasztom a csúcsot a terelősínekkel, és ezt egyben ragasztom a helyére. A másik, hogy mindent egyesével ragasztok a helyére. Végül az utóbbi mellett döntöttem, mert ugyan egyesével kell beszabályozni az alkatrészeket, de cserébe ezt pontosabban tudtam megcsinálni, mintha a váltóból kiszerelve kellett volna beigazítani őket forrasztáshoz. Ezután visszaszereletem a helyére, és szerencsére azt tapasztaltam, hogy az összes jármű gond nélkül közlekedik rajta. Befejező lépésként újfent kiszedtem a csúcsot, hogy a két síndarab közti hézagot kitöltsem, illetve az egyik csúcssín rögzítésén is módosítottam.