Modellvasút, a világmindenség, meg minden.

Röviden

2015. augusztus 13. - SomiTomi

Kicsit furcsa így belegondolni, de a hossztorzított személykocsikból álló vonatban a kocsik közti távolság bír zavarni, ezért már jó régóta a Roco-féle "fecskefarkas" kuplungot használom a személykocsikhoz. A teherkocsikhoz nem, mert egyrészt annyi kuplung elég komoly pénzbe kerül, másrészt Bazegen nem lehet kuplungot cserélni (tudom, oda is barkácsolhatnék valamit...). A dolognak persze van kényelmetlen fele is, például ha egy kuplungfoglalat nélküli személykocsi kerül hozzám. Ilyenkor kezdődik a barkácsolás, és születnek ilyen megoldások, mint amit a Schicht ABm kocsihoz ötöltem ki:

abm_kapcs_custom.jpg

Szerintem kifejezettem jó tulajdonsága volt ennek a megoldásnak, hogy a kocsit egyáltalán nem kellett hozzá bántani, egyszerűen ki lehetett cserélni a gyári kuplungot erre a műnyag foglalatra (és viszont). A nemrég kapott olasz személykocsival nem volt ilyen szerencsém, annak kuplungja ugyanis a forgóváz része, tehát "leszerelni" csak vágószerszámmal lehet. Így a foglalat kialakítása és rögzítése is több gondolkodást igényelt, egy ponton kissé meredek, 3D-nyomtatást is tartalmazó terveim voltak. Végül lemondtam a foglalatról, és kicsit hasraütésszerűen vettem egy pár állítható magasságú kurzkuplungot.

img_5579_custom.JPG

Szerencsém volt vele, mert a "hattyúnyak" miatt az eredeti kuplung csonkjára felülről szépen rá lehetett szerelni, csak az alul lévő csapnak kellett egy megfelelő furat. A felső rögzítéshez meg adta magát a Schicht kocsinál is alkalmazott rugalmas műanyaglap (amúgy fogalmam sincs, valójában mi, találtam egy fiókban).

img_5587_custom.JPG

A végeredményt egy kis stressztesztnek tettem ki, majd a magasság finomhangolása után sikeresnek kiáltottam ki a projektet. Igaz, a személyvonataim ettől csak még eklektikusabbak lettek:

img_5596_custom.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://somitomi.blog.hu/api/trackback/id/tr77692148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása