Mai példám arra, hogy figyelmesen kell vezetni: vasúti átjárón mentünk át, és ahogy átérünk, elvileg elsőbbségünk van az útra kikanyarodásnál. Elvileg. Itt is szokásom, hogy megnézem mindkét oldalról az autókat, hogy megálltak-e, és csak akkor megyek, ha biztonságos. Ma a balról jövő figyelmetlen volt, a (neki) nyílegyenes úton nem vette észre az elsőbbségadás táblát. Fékezett, aztán integetett, hogy milyen jó, hogy megálltam :)
@SomiTomi: Ami a cipzár-elvet illeti, szoktak rá viták során hivatkozni: hogy elvileg a lámpás kereszteződésnél azért van sokszor két sáv, amiből az egyik gyorsan megszűnik, hogy sokan átérjenek, és a megszűnő sávból a "cipzár-elv" szerint be KELL engedni mindig egy autót. Ezt jó lenne egyszer tisztázni... Van aki azt nézi hülyének, aki nem megy előre (kevesebb autós ér át a zöldön) van aki meg azt pofátlannak, aki előremegy...
@HaCS: Az előrehaladókkal pl. az Üllői úton, a Határ útnál kifelé, a gyorsforgalmira felmenő sávnál van gond: sokan, akik tudják, hogy arra akarnak menni, időben beállnak a cammogó sorba, de vannak, akik a középső sávban "előremennek", és "bepofátlankodnak".
Vagy pedig balra kanyarodó sávnál szokott gond lenni, ahol a lámpa keveset enged át, előremegy a másik sávon, és az elől zöldre váró elé bevág.
"Majdnem minden posztban és beszélgetésben előkerül ugyanis, hogy micsoda dolog a tömött sor mellett a (belátható távolságban véget érő, emiatt) töküres sávban elrobogva a végénél besorolni."
Tisztázni kell szerintem a dolgokat. Én még nemigen találkoztam emberrel, akinek baja lenne a megszűnő (!!!) sávokban előrehaladókkal. Egyrészt ha áll a forgalom, általában az a sáv is áll. Ha meg halad, akkor meg érdekes módon senki nem siet abban a sávban, hogy minél hamarabb a végére érjen :).
Szerintem összekeverjük azzal a típussal, aki ugyanezt mondjuk egy későbbi kanyarodósávban teszi (ami nem pont azért van ott), arra játszva, hogy valaki úgyis beengedi, hogy Ő ne tartson fel másokat. Ez egy másik kategóriája a pofátlanságnak.
@Bobacska: Természetesen számít, hogy ne számítana, de a pofátlanságot csak az tudja megakadályozni, aki elé éppen megpróbálják betolni az autó csücskét. A többiek felrobbanhatnak mérgükben, semmi hatása nincs. Ez abból is látszik, hogy amióta az eszemet tudom, mindig is voltak ilyenek, aktuálpolitikától és autótípustól függetlenül. @Lady.Bird: Sajnos tudtommal az itthoni KRESZ tulajdonképpen nem is ismeri a cipzár-elvet, így mindenképpen ki kell jelölni egy megszűnő (ezáltal alárendelt) sávot. Valahol mintha láttam volna táblát, ami a cipzár-elv alkalmazására ösztönözte az autósokat, de akkor már több helyen kéne kirakni (vagy a KRESZ-oktatásba felvenni a dolgot).
Igazad van azzal, amit írsz. Az elfogyó sáv, amit direkt cipzározósra terveztek, szerintem egy pszichológiai tesztüzem :) Mivel az elfogyóból "be kell kéredzkedni", sokan nem szeretik - én sem, inkább állok-araszolok a tuti sávban, és beengedem, akit kell. Jobb lenne, ha a felfestés is a cipzározásról szólna: meg kellene szűnnie mindkét sávnak, és egy újnak kellene nyílnia, jelölve is, hogy egy autó balról, egy jobbról "jogosult" bemenni.
Az autósok jó része tényleg rendes, figyelmes, előrelátó és sokszor előzékeny is, és csak az autósok kis aránya viselkedik idegesítően, de ők sokszor pont elegek, hogy balesetveszélyt idézzenek elő.
Nekem mostanában a leginkább azok szúrnak szemet, akiknek sérti a büszkeségüket, hogy lassabb jármű mögött kell menniük, esetleg állniuk, és árkon-bokron-szembesávon kikerülik a buszt meg a biciklist, akkor is, ha nem belátható a szembesáv, vagy ha éppen jönnek is szembe. Van a környékünkön buszmegálló, amibe ha beáll a busz, a mögötte jövők csak akkor tudják kikerülni, ha átmennek a szemből balra kanyarodóknak levő sávba. Tudom, hogy ha a busz ott van, nem szabad bemennem a balra kanyarodó sávba mint rendesen, mert frontálisan ütközhetek - és hetente áll elő ez a szituáció. És nem lassan jön, hanem lassítás nélkül... (És ha én hasonló helyzetben lassítok-megállok, érzem a hátam mögül aa sürgetést, hogy menjünk már...)
@SomiTomi: Végül is akár igazad is lehetne. Mert mit számít, hogy két autóval hátrébb kerülök? Csak éppen a közlekedésbe is bekerült a Fidesz-stílus. Ami azt jelenti, hogy pofátlannak kell lenni és akkor előnyhöz jutsz azokkal szemben, akik szabályosan közlekednek. Erről szól már az élet és a közlekedés is. BMW, Audi, Lexus tulajdonosok többre tartják magukat a többi autósnál, nekik nem kell indexelni, mert ők drága kocsiban ülnek. Mindenki annyit ér, amennyije van, mondta Lázár, aki kormányinfó címén gúnyosan mosolyog mostanában is.
@Bobacska: Nem is mondtam, hogy nincsenek ilyenek, pontosan tudom, hogy vannak. Az M1-M7 bevezetőn is mennek a buszokkal a leállósávban, de az ezernyi sorban álló autóra tíz perc alatt kábé öt ilyen jut. Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy felesleges túl sokat mérgelődni rajta. Két autóval hátrább vagy a sorban, ennél több is veszett Mohácsnál. Azt viszont tartom, hogy a többség normálisan közlekedik. Csak azon az alapon is, hogy nem lenne üres az a sáv, ha a többség ott próbálna előrenyomulni.
@SomiTomi: Szeretném megjegyezni, hogy minden nap reggel hét és negyed nyolc között ugyanazon útvonalon ugyanazok az autósok ugyanazt adják elő. Előremennek abban a sávban, ami a Petőfi-híd felé vezet, és relatíve üres, aztán amikor már záróvonal, meg satírozás tiltja a sávváltást, na akkor eszükbe jut, hogy mégis Erzsébet-híd. A 100 méteres záróvonalon bármelyik reggel legalább ketten vágnak be elém. És ez már nem kisebbség.
Nem használtam a bunkóparaszt kifejezést. Bár, tulajdonképpen ezek annak minősülnek.
@Lady.Bird: Elnézést a kellemetlenségért. Talán látszik, hogy nem vagyok webfejlesztő, úgyhogy minden egy kicsit kísérleti jellegű. Remélem sikerült javítani rajta, de még majd dolgozom a megjelenésen. @Bobacska: A kanyarodó sáv megint más dolog, mint az elfogyó sáv. Azért meg ne legyen már bunkó paraszt, mert helyismeret hiányában esetleg rossz sávba keveredik. Persze egy részük előre megfontoltan csinál ilyesmiket, de nekem (Budapesten autózva) az a benyomásom, hogy az autósok nagy része normálisan közlekedik. Pont erről szólna az írás, hogy nem kéne egy zavaró kisebbség miatt mindenkit kapásból leírni bunkóparasztnak. @MaxVal BircaMan HJCD: Egyrészt egy szóval nem írtam ilyesmit, másrészt meg ez nem annyira komikusan abszurd gondolat.
Pedig a mai városi közlekedés egy nagy harc. Ha normális követési távolságot tartasz, bevágnak eléd, és ilyenkor teljesen mindegy, hogy indexelnek-e. De maradjunk abban, hogy sokan általában nem indexelnek. Illetve csak három esetben nem. Elinduláskor, sávváltáskor, meg mondjuk amikor bekanyarodnak a mellékutcába. És nem kell annyira védeni azokat, akik az üres sávban előremennek. Mert aztán ott váltanak sávot (erőszakosan), ahol már ezt záróvonal tiltja. Mert akkor jut eszébe, hogy mégis arra akar menni, és nem arra, amerre az üres sáv vezet. Szóval nem olyan egyszerű ez. És nagyon sok a pofátlan autós. Nagyon kell figyelni ma már, és nem elsősorban a forgalomra, hanem arra, hogy mikor vágnak be eléd, vagy mikor nyomnak előtted teljesen indokolatlanul egy satuféket. A bizalmi elv már nem működik.
Kedves Bloggazda! Ha már kikerül nagy nyilvánosság elé az oldal, kérlek, tegyél arról, hogy el is lehessen olvasni. A fehér betűk a szürke-fekete-mozgalmas háttéren szörnyűek. A témához nem tudok hozzászólni, mert nem bírtam elolvasni, mit írtál...
Modellvasút, a világmindenség, meg minden.
Utolsó kommentek:
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2018.02.16. 23:20:46
Bejegyzés: MÁV konténerszállító (Roco)
Succubus 2018.02.16. 20:28:00
Bejegyzés: MÁV konténerszállító (Roco)
Lady.Bird 2017.05.01. 17:30:01
Bejegyzés: Különvélemény
Lady.Bird 2017.05.01. 17:26:34
@HaCS: Az előrehaladókkal pl. az Üllői úton, a Határ útnál kifelé, a gyorsforgalmira felmenő sávnál van gond: sokan, akik tudják, hogy arra akarnak menni, időben beállnak a cammogó sorba, de vannak, akik a középső sávban "előremennek", és "bepofátlankodnak".
Vagy pedig balra kanyarodó sávnál szokott gond lenni, ahol a lámpa keveset enged át, előremegy a másik sávon, és az elől zöldre váró elé bevág.
Bejegyzés: Különvélemény
HaCS 2017.04.30. 23:17:19
Tisztázni kell szerintem a dolgokat. Én még nemigen találkoztam emberrel, akinek baja lenne a megszűnő (!!!) sávokban előrehaladókkal. Egyrészt ha áll a forgalom, általában az a sáv is áll. Ha meg halad, akkor meg érdekes módon senki nem siet abban a sávban, hogy minél hamarabb a végére érjen :).
Szerintem összekeverjük azzal a típussal, aki ugyanezt mondjuk egy későbbi kanyarodósávban teszi (ami nem pont azért van ott), arra játszva, hogy valaki úgyis beengedi, hogy Ő ne tartson fel másokat. Ez egy másik kategóriája a pofátlanságnak.
Bejegyzés: Különvélemény
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.04.30. 22:06:51
@Lady.Bird: Sajnos tudtommal az itthoni KRESZ tulajdonképpen nem is ismeri a cipzár-elvet, így mindenképpen ki kell jelölni egy megszűnő (ezáltal alárendelt) sávot. Valahol mintha láttam volna táblát, ami a cipzár-elv alkalmazására ösztönözte az autósokat, de akkor már több helyen kéne kirakni (vagy a KRESZ-oktatásba felvenni a dolgot).
Bejegyzés: Különvélemény
Lady.Bird 2017.04.30. 20:33:34
Igazad van azzal, amit írsz. Az elfogyó sáv, amit direkt cipzározósra terveztek, szerintem egy pszichológiai tesztüzem :) Mivel az elfogyóból "be kell kéredzkedni", sokan nem szeretik - én sem, inkább állok-araszolok a tuti sávban, és beengedem, akit kell. Jobb lenne, ha a felfestés is a cipzározásról szólna: meg kellene szűnnie mindkét sávnak, és egy újnak kellene nyílnia, jelölve is, hogy egy autó balról, egy jobbról "jogosult" bemenni.
Az autósok jó része tényleg rendes, figyelmes, előrelátó és sokszor előzékeny is, és csak az autósok kis aránya viselkedik idegesítően, de ők sokszor pont elegek, hogy balesetveszélyt idézzenek elő.
Nekem mostanában a leginkább azok szúrnak szemet, akiknek sérti a büszkeségüket, hogy lassabb jármű mögött kell menniük, esetleg állniuk, és árkon-bokron-szembesávon kikerülik a buszt meg a biciklist, akkor is, ha nem belátható a szembesáv, vagy ha éppen jönnek is szembe. Van a környékünkön buszmegálló, amibe ha beáll a busz, a mögötte jövők csak akkor tudják kikerülni, ha átmennek a szemből balra kanyarodóknak levő sávba. Tudom, hogy ha a busz ott van, nem szabad bemennem a balra kanyarodó sávba mint rendesen, mert frontálisan ütközhetek - és hetente áll elő ez a szituáció. És nem lassan jön, hanem lassítás nélkül... (És ha én hasonló helyzetben lassítok-megállok, érzem a hátam mögül aa sürgetést, hogy menjünk már...)
Bejegyzés: Különvélemény
Bobacska 2017.04.30. 19:33:49
Bejegyzés: Különvélemény
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.04.30. 18:09:11
Bejegyzés: Különvélemény
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.04.30. 18:06:45
Bejegyzés: Különvélemény
Bobacska 2017.04.30. 17:57:47
Nem használtam a bunkóparaszt kifejezést. Bár, tulajdonképpen ezek annak minősülnek.
Bejegyzés: Különvélemény
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.04.30. 11:51:48
@Bobacska: A kanyarodó sáv megint más dolog, mint az elfogyó sáv. Azért meg ne legyen már bunkó paraszt, mert helyismeret hiányában esetleg rossz sávba keveredik. Persze egy részük előre megfontoltan csinál ilyesmiket, de nekem (Budapesten autózva) az a benyomásom, hogy az autósok nagy része normálisan közlekedik. Pont erről szólna az írás, hogy nem kéne egy zavaró kisebbség miatt mindenkit kapásból leírni bunkóparasztnak.
@MaxVal BircaMan HJCD: Egyrészt egy szóval nem írtam ilyesmit, másrészt meg ez nem annyira komikusan abszurd gondolat.
Bejegyzés: Különvélemény
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.30. 09:08:20
A panaszkodók, idegeskedők csupán máshol szerzett frusztrációjukat élik ki, semmi egyéb.
Bejegyzés: Különvélemény
Bobacska 2017.04.30. 07:06:52
Bejegyzés: Különvélemény
Lady.Bird 2017.04.29. 22:48:03
Bejegyzés: Különvélemény