Modellvasút, a világmindenség, meg minden.

Kasznicsere.

2015. április 06. - SomiTomi

Mostanság nagyon eltalált a barkácsolás, megint ilyesmiről lesz szó. Mellesleg újabb mozdony bemutatására is sor kerül, ez pedig a 218-as 215-ös. Eredetileg 218-as sorozatként került hozzám, de nem rég egy használtan beszerzett 215-ös kasznira cseréletm az eredetit, mert az elég leharcolt állapotban van már. Az új festése kicsit szegényesebb (főkeret, oldalrácsok ezen nincsenek szürkére festve), cserébe makuláltan állapotú.

20150406_152707_1_custom.jpg

Kissé meglepett, hogy nem csak a festése más a 215-ösnek, hanem az öntvény is, nem gondoltam volna, hogy erre ennyire figyelt a Roco egy egyszerűsített modellnél (anno "Playtime" néven árulták, még a Modelleisenbahn GmbH-s idők előtt). Emiatt viszont azán megküzdöttem a házilag gyártott vezetőállás átrakásával, mert elsőre nem nagyon akart beférni az új helyére. Végül jó sok reszelés után mégiscsak bepasszolt, úgyhogy a mozdonyvezető folytathatja a töküres műszerpult nézését (a vezetőállás a "jobb mint a semmi" vezérelv mentén készült).

20150406_152754_1_custom.jpg

Ez persze nem nevezhető nagy barkácsolásnak, az viszont igen, hogy új világítás is készült a mozdonyhoz (sorrendben a harmadik). Tulajdonképpen ez lendítette mozgásba a kasznicserét, mert a szerelése közben újabb sérülést szenvedett el a korábbi mozdonyszekrény. Az első (gyári) világítást ugyanis (többek közt a vezetőállás miatt) pár éve közvetlenül a lámpatestek mögé rögzített LED-ekkel építettem át. Ez egész jól sikerült, de nemrég egy kicsit igazítani akartam az egyik forrasztáson, mire az érintett LED tönkrement (ezek a kis 1.8 mm-es LED-ek valamiért extra hőérzékenyek). Javítás helyett meg inkább teljesen új világítást készítettem, amit ezúttal nem a kasznihoz, hanem a mozdonysúlyhoz rögzítettem. Fényforrásként ezúttal öntapadós LED-szalagról leműtött LED-eket használtam, mert 1) ezek nagyon fényesek, a kész világítást aztán nem győztem ledimmerelni, 2) a LED szalagot 12V-ra méretezik tehát rögtön kap az ember megfelelő előtétellenállást is.Ezután némi árnyékolástechnika következett (csak az világítson, aminek kell), de összességében elégedett vagyok a végeredménnyel.

20150406_153125_1_custom.jpg

Képen nehéz összehasonlítani, de élőben egyértelműen jobb mindkét korábbi megoldásnál. A zárfényeken kicsit átfénylik a fényszóró, de nem zavaróan. Azt majd az idő eldönti, hogy mennyire lesz tartós a megoldás.

Azt viszont le kell vonnom tanulsággént, hogy időnként menthetetlenül béna vagyok :-/

A bejegyzés trackback címe:

https://somitomi.blog.hu/api/trackback/id/tr747343926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása