Modellvasút, a világmindenség, meg minden.

Geoline feljavítás

2015. március 09. - SomiTomi

A mozdonyszerelős posztok után ezúttal teszek egy kis kitérőt (hehe) a váltóépítés felé. Illetve tulajdonképpen előtte, mert a munka dandárját majd' két hónapja csináltam meg, most csak azért vettem elő az egészet, hogy kicsit igazítsak rajta.

Első lépésként a terelősíneket alakítottam ki, ami a dolog egyszerűbb része: a méretre vágott sínszálat a megfelelő helyen kell fogóval meghajlítani, és már kész is. A hajlítás ellnőrzésére ezen a ponton "szárazpróba" következett:

20150117_165522_1_custom.jpg

Ezután kezdődött a nehezebb része a dolognak, a csúcs kialakítása. Ehhez ugyanis kb. 10°-os szögben kellett volna lecsiszolni a két összeillesztendő síndarabot. Nem is sikerült igazán szépre, de szerencsére üzembiztosnak bizonyult.

20150118_142440_1_custom.jpg

A rögzítés egy kicsit gondolkodóba ejtett, ugyanis két megoldás is szóba jött. Az egyik, hogy (egy rézcsík felhasználásával) összeforrasztom a csúcsot a terelősínekkel, és ezt egyben ragasztom a helyére. A másik, hogy mindent egyesével ragasztok a helyére. Végül az utóbbi mellett döntöttem, mert ugyan egyesével kell beszabályozni az alkatrészeket, de cserébe ezt pontosabban tudtam megcsinálni, mintha a váltóból kiszerelve kellett volna beigazítani őket forrasztáshoz. Ezután visszaszereletem a helyére, és szerencsére azt tapasztaltam, hogy az összes jármű gond nélkül közlekedik rajta. Befejező lépésként újfent kiszedtem a csúcsot, hogy a két síndarab közti hézagot kitöltsem, illetve az egyik csúcssín rögzítésén is módosítottam.

20150308_172341_1_custom.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://somitomi.blog.hu/api/trackback/id/tr897251709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása